CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

6 يوليو 2008

"الحيرة"


البوست دة مفروض انى اكمل قصة اوراق مبعثرة بس قبل ما اكتبها مش عارفة حسيت انى .........اممممممممممم مش عارفة هتفهمونى ولا لا حسيت انى هكتب حاجة تانية خالص حسيت ان القلم واخدنى لمشوار بعيد مش عارفة هرجع منة امتى تعالوا معايا ناخد المشوار دة مشى براحتنااااااااااااااااااا

كعادتى المعهودة صحيت من النوم قبل الفجر كمان انا اتعودت اصحى بدرى اوى كنت قابعة انظر على سقف حجرتى السماوية الالوان مغمضة الاعين وداخلى كائن يثور فى تمرد وهدوء ..........كنت بحلم ؟؟ اة بيتهيالى حلمت بوشوش وملامح كتير متداخلة وقررت انظر جيدا فى مخيلتى لربما ارى وجهك بينهم فقاطعتنى صورة خيانتك لى فى مرارة ووجدت روحى تتبخر فى وجود جو من الاحتقان والشجون المتداخل.........(حسيت انى لازم امسح الصورة من ذاكرتى ) ولكنى وجدتك امامى حقيقة ......نعم نعم نعم كنت احادث روحى بصوت مرتفع انت ازاى هنا ؟تجاهلت ما رايت لانى على يقين انى احلم (دة اكيد حلم يقظة)..........قررت استرجاع مشهد الخيانة لانة دليلى على عدم رجوعى لمحكمةالحنين وبراهينى على عدم خضوعى لطيفك ايها الخائن(امشى بقى بقى بقى بقى )صدى الصوت يلاحقنى

قررت ان انهض من فراشى وفى سرعة بدات بتشغيل الة المشى الرياضى فى صالة بيتنا (خايفة ازعج البيت بس هعمل اية لازم اعمل كدة )وبدات اندمج مع موسيقا الوكمان داخل اذنى تكاد تجعلنى صماء والصووووت عالى اوى ولكنى صرخت صرخة هدت مدن اعماقى (اااااااااااااااااااااااااااااااة انت مين ؟)

مش فاكرانى ؟ للدرجة دى نسيتينى

ضحكت بصوت عالى (ضحكة هسترية) وتحاملت على نفسى اكثر وتذكرت ادق مشاهد الخيانة وتحديت هذا الطيف بوجة خالى من الضعف والاستكانة والرقة المشبعة بالملامح الطفولية وارتديت قناعك القديم العنيف

تلاشى الطيف

انت مشيت ؟

مفيش رد على كلامى

ماما صحيت (كنتى بتكلمى مين؟)

محدش يا ماما صباح الفل يا قمر بيتهيالك دة انا كنت مشغلةالتليفزيون

دخلت المطبخ اعمل النسكافية بتاعى لقيتة قدامى (انت تانى انت عفريت ولا اية؟)

على فكرة انا طيفة انتى واحشاة اوى وبيندم على كل لحظة انتى مش معاة فيها حاسس قد اية الخيانة دى اكبر طعنة فى قلبة

واللهى وحضرتك العفريت الرسمى بتاعة ويا ترى اتعاب المحاماة عندكم غالية ؟

جرس تليفون البيت بيرن

الو

ازيك يا اية

الحمد للة

انتى عاملةاية

على فكرة ممدوح اتوفى امبارح فى حادثة سيارة

(تتعلق نظرات فى الهواء لا استطيع كتمان تلك الصرخة ) واجرى مسرعة للمطبخ لاجد انة اختفى !!!!!!!!!!!!!!!!!!

17 سوسة بيطرى ترحب بالزائرين ..... علقوا يا حلوين:

نعكشة يقول...

عارفة لما تنتقلي فجأة
وعلي حين غرة
و سهوة
بين
انك بتضحكي
وفجأة يجيلك خبر مفزع

احساس غريب
اتضايقت قوي
و مش عارفة تملكني احساس غريب
انتفض جسمي من الخضة صراحة
تناسيت كل القصة ووقفت عند الحتة دية

اتمني لكي دوام الصحة و راحة البال

دمتي سالمة

سلامون عليكي

فارس بلا جواد يقول...

هاى ساره
الفرق بين الحزن والفرح والالم والفرح جزء بسيط جدا
ممكن فى لحظه نبقى فرحانين واللحظه ال بعدها العكس
هى دى الحياه
بوست روعه
تحياتى

سارة علي يقول...

معلش بقى يا جماعة كان فى نيتى اخلى البطلة تفطر قبل ما تسمع الخبر دة بس قلمى انحرف مسارة وخدنى للنهاية دى
نعكشة يا رب مدونتى تكون عجبتك
...........
فارس انت متميز عاوزين نقرا كلماتك المتميزة يلا بقى نزل بوست جديد
تحياتى

فارس بلا جواد يقول...

ميرسى ياساره
زوق جدا
انا بكتب ال بحس بيه
وال بيطلع من القلب بيوصل للقلب
تحياتى

Moustafa` يقول...

نهايه حزينه
لكن تلاعب العاميه مع الفصحويه ووجود بعض ذرات من حوار الذات مع نفسها
أضفي رونق عالي ف القصه
نكهتها مختلفه جدا ..تحياتى وأحي القلم على انحرافه

سارة علي يقول...

شكرا يا مصطفى على كلماتك المشجعة بس انا برضومستنية النقد انا عارفة ان كتاباتى مازالت فى البداية ولم تصل لمستوى مرتفع اوى
مستنية البوست الجاى بتاعك اكيد متميز كالعادة
تحياتى

مدحت محمد يقول...

برافو برافو لا مش على القصة لاااااااا

انا بقول عشان عرفتى تشيلى تاكيد الكلمة
ههههههههههههههههههههه

القصة طبعا جميلة بس بصى ياسارة لما تكتبى عامية فى وسط الفصحى حطى العامية بين قوسين

مستنيين بقية اوراق مبعثرة بس اسمعى نصيحتى بليييييييز خلى كل مثلا يومين نزلى بوست
انا كدة مش هخرج من البيت عشان اقعد اتابعك

princess يقول...

هاى
الحلو هنا انا كل واحد يفكر فى نهاية يعنى هل هى ندمت انها مسامحتش ولا هتنهار ولا هتزعل شوية وتنسى ولا ايه؟
تحياتى المدونة حلوة ومختلفة

raspoutine يقول...

متشكر جداص يا سارة على زيارتك الجميلة ليا وكمان متشكر اخيراً ان مدونتى البسيطة نالت اعجابك

شكرا

الفارس الملثم يقول...

بداية احب اقولك , اني برده عندي مشكلة اني اكتب قصه او بمعني ادق ابتدي قصه وبعد كده اتوقف , احس مليش نفسي اكملها , او يمكن اكملها في مود مناسب ليها

المهم

مش عارف حسيت باحاسيس متناقضه , ضحكني محاولتك لصرف الطيف" امشي بقي بقي "

اما النهايه جعلتني اسأل سؤال لنفسي , لو انسان آلمنا وجرحنا اوي وعرفنا موته , انفرح ولا انبكي ولا ايكون احساس تالت مختلف صعب وصفه ؟؟؟؟

تحياتي

سارة علي يقول...

معلش بقى يا مدحت حاليا بكتب كتير وبنزل بوستات كتير انا اصلا بكتب اكتر على الورق هعمل اية بقى
اة عرفت اشيل تاكيد الكلمة باركلللللللللى
لا لا اخرج ولا يهمك

سارة علي يقول...

شكرا يا برنسيس على كلماتك الرقيقة انتى اللى مدونتك عسولة اوى وعجبتنى اوى
ومسنيين بوستات احلى واحلى
تحياتى

سارة علي يقول...

راسبوتين مدونتك جميلة ومواضيعها هادفة جدا وفكرها مختلف انا اللى كان ليا الشرف انى ازورها وبجد يا رب مدونتى تعجبك ومتقلقش بكرة ترجع مصر بالسلامة مصر لسة بخير رغم كل الاحداث
تحياتى

سارة علي يقول...

عارف يا محمد احيانا بننجرح من انسان بس لما بنعرف انوا مات واننا فقداناة للابد بيكون شعور مختلف الموت وقدرتة على تغيير كل المشاعر وكل الاحاسيس المتناقضة
زى ما تكون عارف اللى حاسة بية انا واللهى عاوزة اكمل اوراق مبعثرة والاحداث مترتبة فى دماغى بس المود بتاعى مش مرتب ليها عشان اكتبها رغم انى بنزل بوستات كتير وبكتب اكتر
تحياتى

إنسان || Human يقول...

على فكرة ممدوح اتوفى امبارح فى حادثة سيارة
.......
غريبة قوي الجمله دي حسستني أن هو بيقولها أن على فكره سأل عليكي إمبارح ..مثلاً يعني
مش أتوفى إمبارح ..كانت ممكن تتدرج أحسن من كده
...
بس الفكره حلوه ..فكرة الخيانه وطيف ممدوح ...

سارة علي يقول...

انا قصدت ابين ان اللى شافتة البطلة دة طيفة بعد ما مات مش مجرد وهم هى بتشوفة عشان حاسة بالحنين لية او واحشها بس ملاحظتك عجبتنى يا هيومان يا ربت تكون المدونة نالت اعجابك
تحياتى

الفارس الملثم يقول...

صباح الخير يا ساره

ليكي عندي تاج في مدونتي التانيه ثرثره مع نفسي

http://mygrazydreams.blogspot.com/