CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

19 يوليو 2008

"قلم تاية"


معلش بكتب برضوكتير يا جدعان انا هتجنن قريب هههههههههه مش جنان اوى نص نص شوفوا اللى حصلى واحكموا انا صاحيةمن قبل الفجر وبعد ما الحمد للة صليت وكلة تمام وعملت طقوسى اليومية من تامل ودخلت المدونة وكتبت بوست الفراق اللى فات استحملوا البوست اللى كتبتة لانوا ارتجال ..........يعنى شغلت ماجدة الرومى وشوية اغانى فراق واندمجت وجنبى مج النسكافية واديتها ارتجال انا بحس ان الارتجال اقرب لقلبى كاسلوب كتابة المهم قعدت نص ساعة اندمج مع الشخصيات وفعلا دخلت المود وقفلت الباب ورايا واتنفس هواء المترو وعيشت الجو وافتكرت الزحمة وقريت العيون وطلعت الدفتر.......كل دة خيال مش حقيقة لا انا شوفت اتنين فى المترو ولا حاجة فضلت فاتحة المدونة ومانعة نفسى من انى اكتب وباعدة الكى بورد بس رجعتلها تانى اما بمناسبة الجنان فانا بمر بازمة فكرية اينعم دة مش جديد وطول عمرى كدة بس المرة دى انا مصممة احسمها وهخاصم الفلسفة للابد عشان دماغى متتعبش ......اوعوا يكون البوست اللى فات مضايقكم اروح شايلاة علطول مقدرش ازعل حد ..........تفتكروا الحياة لغز؟ زى البازل اللى بنركبها ونفكها ؟طب لو هى كدة لية محيارانا علطول ........منلعبها مرة واحدة ونركنها على جنب ؟.........تفتكروا السعادة دايما ليها اسباب ؟........طب امال لية ساعات نصحى من النوم فرحانيين من غير دافع ولا سبب .......................تفتكروا احنا فعلا عايشين حياتنا صح ؟.........هيرد على حد يقولى مين احنا ؟........حددى انا ؟ولا هو ولا هى ؟ اصل احنا دى تحتها مليون بند ............احنا عايشين ولا مش عايشين ؟وجودولا عدم؟؟؟؟؟؟..........عمركوا حسيتوا انكم مش موجودين ؟ يعنى مجرد سراب ؟؟؟؟؟وامتى حسيتوا بدة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا شكلى بخرف .............سلااااااااااااااااااااااااااااااام

20 سوسة بيطرى ترحب بالزائرين ..... علقوا يا حلوين:

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

حسيت بانى سراااااب كتير ماتعديش
انا دلوقتى حاسه انى سراب والناس اللى حولى سراب
لا الاحساس دة وبلا فخر شغااااااااااااااااال
تحياتى لكى ياقمر

محمود حسن العدل يقول...

سؤال صعب مش خطر على بالى ابدا هل انا ممكن اكون سراب واللى حواليا كمان سراب .
مش عرف بس اكيد احنا مش سراب لان لينا دور فعال فى المجتمع اللى حوالينا .
على فكرة انا احترت كتير قبل التعليق
بس لاياستى انا مش حاسيت الاحساس دة
تحياتى ليكى ياقمر
ودايما كدة تحيرينا بكلامك .

WhItE HeArT يقول...

ههههههههههههههه

بجد تحفه البوست ده سيبك من حياتك اليومية اللي فوق مفهمتهاش اصلها غير حياتي خالص

المهم الاسئلة اللي تحت اللي انتي بتحاولي تبعدي بيها عن الفلسفه معرفش ازاي


وبعدين مهو احنا فعلا هنلعب دورنا في الحياة مرة واحده وخلاص والسعاده كالعاده ملهاش اسباب وبالتأكيد محدش بيعيش حياته صح تماما واحنا موجودين للأسف

وانا قلت ان احنا مش موجودين قبل كده في بوست السنة اللي فاتت والناس اعترضوا جدا فقلت خلاص يبأه احنا موجودين

ههههههههههههههه

انتي مدونتك دي هتجنني كل مااجي ادخلها يجيلي حاجة اعملها واقوم من الكومبيوتر المرة دي صممت اني اكمل قرايه بوست للآخر وفعلا دلوقتي هقوم برضه انا بقيت اخاف ادخل عندك

تحياتي

الفارس الملثم يقول...

سراب كبير يا ساره بنعيشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

بس كويس يا ستي انك تصحي من النوم مبسوطه , متفكريش انتي ليه مبسوطه بحثك عن سبب ايدخلك في مود اكتئابي وطبعا ده يدخل في مجال تخصصي مممم

ملاحظه عن اخر بوستين ,بما اني صاحي من النوم مخنوق كالعاده فاحب اغلس عليكي علي الصبح , ياريت يا ساره متخليش السجع او القافيه يقيدوا خيالك , ربما اكون احمل ذوق مختلف يختلف عن بعض التعليقات اللي اشادت بشده , بس انا بقولك اللي بحسه ..

انتي خيالك جامع اطلقيله العنان لكن دون عبثيه في التصورات , مش عارف ان كنت قادر اوصل قصدي ولا لأ

علي اي حال دي مدونتك ومن حقك تكتبي اللي يعجبك واللي مش عجبه باب المدونه يفوت فيل

سلام وحتي تغليسه اخري

شهد الكلمات يقول...

مع الاسف
احنا مش سراب
احنا قلوب تايهة في قلب سراب
سراب مخفي ورا كل باب

مردود علي خوف
خوف من بكرة و من الظروف
خوف من شيء حتي مش معروف

احنا قلوب تايهة في المجهول
غرقانة شريدة في ذهول
ولاعارفين مين المسئول

احنا واقع
واقع مرير ع القلب قابع
واقع وخزه في القلب واجع

بحلم بيوم نلقي لخوفنا رادع
و ان حلمنا بالفجر راجع
و ان طموحنا بالخير زارع


تحياتي

semsem يقول...

على فكره يا ساره انتى ش بتخرفى ولا حاجه
كتيييييييييييييييييير اوى حسيت احساسك
وعارفه اد ايه صعب
وموضوع سراب وان احنا مش موجودين
وحياتنا صح ولا لا
تقريبا بحسها علطول يوميا كده
________________________
على فكره كلامك بيطلع من القلب اوى
وبيتحس اوى
سيبك البوست بجد حلو
وعمرنا ما نزعل منك
اكتبى ولا يهمك
سلام
اختك سمسم

غير معرف يقول...

لا بتخرفى ولا حاجه
ده واااااااااااقع
:))))))))))))))

لا حقيقى كتير بنحس الاحساس ده ومبلاقيلهوش حل

حلو البوست ده من المعاميق
:))

Aиgel يقول...

سارة ...
عزيزتي رب يسعدك دايما وتصحي وأنتي مبسوووووووطة وسعيدة وربنا راضي عنك

أما بقى البوست اللي فات أوعي تحذفيه

كلمات كانت في منتهى الروعة والإبداع
تميز في حروفك ونبض همساتك الراقية
سلمت يداك على هذه الكلمات الأكثر من رائعه
أنتظر قلمك المميز
Angel Love

فارس بلا جواد يقول...

ساره
اكتر حاجهبتعجبنى فيكى
البساطه
انتى بتكتبى ببساطه
والارتجال فى كثير من الاحيان بيكون افضل من التفكير

تحياتى
ودمتى مبدعه

سارة علي يقول...

ازيك يا سلوى
انا فعلا بفكر كتير وبحس بكتير من الافكار دى بتتملكنى ساعات وببعد عنها بالصلاة التفكير متعب اوى
منورانى يا سكر
تحياتى

سارة علي يقول...

ازيك يا محمود
اكيد احنا مش سراب دة الواقع بس عارف احيانا تفكيرك لما بيقع فى دوامة الاسالة بتلاقى احساسك واخدك لمكان تانى وقتها تحس انك سراب
ربنا يخليك ودايما منورنى
تحياتى

سارة علي يقول...

ازيك يا وايت هارت
احيانا بنحس بالتساؤلات دى وبنحاول نبعد عنها لان التفكير فيها بياخدنا لمكان تانى مش واقعى بالمرة
متقلقش انا عاملة حظر لاى جوست يقرب هههههههههه وربنا ميجبش مشاكل وتقدر تقرا البوست كلة
تحياتى ومنورنى دايما

سارة علي يقول...

ازيك يا محمد
بالعكس انا منتظرة نقدك واللهى المشكلة انى عندى اليومين دول كذا فكرة لكذا قصة وعاوزة اكتب ومش عارفة كل اما اجى اكتب اشخبط ههههههههه عشان ذهنى مش صافى عشان كدا دخلت فى مود الخواطر والارتجال انا فعلا التزمت بالقافية والسجع وكلمة فى سرك انا مبحبش اتقيد بدة بس حسيت انى محتاجة جرس موسيقى عشان ميبقاش بوست جامد والعبثية بحاول اسيطر عليها واحيانا هى اللى بتشدنى لتصورات اكثر عبثية ساعات بحس انى احساسى بيشدنى لمكان وهمى وببقى متقيدة بشى مش قادرة اوصفة شعور غريب لما تكون عاوز تصور حاجة باسلوب ولما تبدا تصورة تروح لمكان اكثر وهمية ..يا رب تفهم قصدى ؟
وغلس براحتك هو دة المطلوب
تحياتى

سارة علي يقول...

شهد منورانى بتعبيراتك الرقيقة والتعليق بتاعك شعر رقيق وشكرا على تفاعلك مع البوست بالشكل الرائع دة
تحياتى كتيرررررررررر

سارة علي يقول...

ازيك يا سمسمة يا قمر
يا بنتى انا من غيرك تعليقك السكر دة واللهى احس بشى ناقصنى واوعى تقولى بقرع عليكى هههههههههه ها انا شايفاكى بتقولى اة يا بكاشة ههههههههه
منورانى يا اجمل سمسمة ويا رب كلماتى تعجبك علطول
تحياتى

سارة علي يقول...

ازيك يا شيماء
فعلا دة الواقع وكلماتك معبرة ويا رب منورانى دايما
تحياتى كتيررر

سارة علي يقول...

انجل الرقيقة المبدعة
انا مستنية تعليقك من الصبح واللهى يا انجل انتى دايما كلماتك بتدينى دفعة للامام وبجد شكرا على زوق قلمك الجميل
يا رب دايما تكون كلماتى عند حسن ظنك
تحياتى يا قمر

سارة علي يقول...

ازيك يا فارس
بجد انا الاول احب احييك على البوست بتاعك لانوا رائع وكعادتك احساس متميز ومشاعر رقيقة
بجد سعيدة ان البوست نال اعجابك
تحياتى ومنورنى دايما

nahlaa abdo يقول...

لا هو احنا مش سراب ولكن بعض الاحيان بحس لما بيكون فى موضوع بحياتى صعب دوما التفكير ياخذنى فى موضوعى وبحس ان عايشة احساس غريب ولكنة مش سراب ممكن نكون زى تايهيين .يمكن دة من المشاكل الصعبة اللى بنقابلها.
لالالالالا كفاية انا شكلى توهت خالص يا سارة موضوعك جميل .

سارة علي يقول...

ازيك يا نونو
لا بجد احساسك فى محلة التوهة بتخلينا مش قادرين نوصف احساسنا بنفسنا
تحياتى ليكى يا قمر ويا رب دايما كلماتى تعجبك